2024-ben a magyar utazók körében a legkeresettebb úti célok a következő helyszínek voltak:


Mit takar a „ródli” és az „abálás”? Fedezd fel a régi téli szavak világát! A ródli a hagyományos fűtési módszerek egyik eszköze, mely a tűzrakás során használt rönkök elhelyezésére utal. Az abálás pedig a hús vagy zöldség vízben való megfőzését jelenti, amely során az alapanyagok ízei intenzívebbé válnak. Teszteld tudásodat a régi, téli kifejezések körében, és merülj el a magyar nyelv gazdag hagyományaiban!

Idén a magyar utazók több mint 130 országot és 700 várost fedeztek fel a légiközlekedés világában. A Kiwi.com foglalási statisztikái alapján a repülőjegy-foglalások terén rugalmasabb megközelítést választottak. Olaszország és különösen Milánó kiemelkedtek a népszerűségi listán. Emellett Japán, Törökország, Tirana és Stuttgart is olyan helyek, ahová jelentős növekedés figyelhető meg a tavalyi évhez képest.

Stuttgart népszerűségi indexe határozottan az Európa-bajnokság révén emelkedett. Az október 21-i héten a legtöbb magyar utazó repülőre ült, ráadásul sokan már korábban megkezdték az őszi szünetüket.

A repülőjegyek átlagos ára körülbelül 68 ezer forint körül mozgott, azonban az év során akadtak olyan ajánlatok is, amelyek mindössze néhány ezer forintért elérhetők voltak. A legnépszerűbb időpont a jegyvásárlásra a kedd este 7 óra volt, de a legkedvezőbb árakat a csütörtök hajnali, kora reggeli órákban lehetett kifogni - tájékoztat a Kiwi.com.

A 2024. január 1. és december 1. közötti időszakban a legtöbb magyar utazó Olaszország, Spanyolország és Németország irányába foglalt repülőjegyet. Az első 30 Európán kívüli úti cél között kiemelkedett az Amerikai Egyesült Államok a 16. helyen, majd következett Egyiptom a 18., az Egyesült Arab Emírségek a 23., Marokkó a 26. és végül Thaiföld a 27. helyen. A legnépszerűbb városok közül Milánó áll az élen, amit Róma és London követ.

Idén a legnagyobb népszerűségnek Olaszország örvendett, melyet Spanyolország, Németország, Görögország, az Egyesült Királyság, Törökország, Franciaország, Hollandia, Portugália, végül pedig Svájc követett a sorban. A városok között Milánó állt az élen, második helyen Róma végzett, míg a dobogó harmadik fokára London állhatott. Utánuk Barcelona, Isztambul, Bázel, Valletta, Brüsszel és Párizs következett, míg a lista végén Eindhoven zárta a sort.

A Kiwi.com friss adatai alapján izgalmas változások figyelhetők meg a magyar utazók preferenciáiban a tavalyi évhez viszonyítva. Különösen Kína és Albánia emelkedett ki a népszerűségi listán, hiszen idén január 1. és december 1. között ezekbe az országokba több mint 2,5-ször annyi repülőjegyet vásároltak, mint az előző év azonos időszakában. Emellett Japán és Törökország is nagy érdeklődésnek örvendett. A városok közül Tirana, Stuttgart, Glasgow, Sarm es-Sejk és Frankfurt emelkedik ki a statisztikákban. Különösen Tirana esetében figyelemre méltó, hogy ide 2,5-ször annyi utazó választotta a repülőgépet, míg Stuttgartba kétszer annyian foglaltak helyet a vizsgált időszakban, mint tavaly.

A cseh futballrajongókhoz hasonlóan a magyar szurkolók is sokan útra keltek, hogy személyesen támogathassák kedvenceiket. Stuttgart népszerűsége is figyelemre méltó ugrást mutat, ami nem véletlen, hiszen a magyar válogatott itt mérkőzött meg a német és a skót csapattal - emelte ki Daniela Chovancová, a Kiwi.com sajtókapcsolati menedzsere az idei statisztikák tükrében.

Idén még inkább a spontaneitás jegyében telt az utazásom, hiszen számos váratlan kalandot éltem át.

Idén átlagosan 5 napot töltöttek a magyarok a választott úti célukon. Minden negyedik magyar 4-6 napra utazott el, 15 százalék pedig 7-10 napra. Míg tavaly átlagosan az utazás előtt 40 nappal, addig idén átlagosan 38 nappal korábban vettek repülőjegyet. A magyarok 30 százaléka az utazás előtti két hétben foglalta le a járatát, sőt, minden tizedik utas spontán, három napon belül vett repülőjegyet. A Kiwi.com-on keresztül a jegyvásárlás legnépszerűbb napja és időpontja a magyarok körében - és egyébként a csehek, szlovákok, románok és lengyelek között is - a kedd este 7 volt.

Related posts