2157 lóerő, nem csupán villanymotorral, hanem egy elképesztő V12-es erőműből született. Ez a motor nemcsak a teljesítményével, hanem a mély, dübörgő hangzásával is magával ragad. A V12-es konfiguráció minden csepp energiát kihoz, hogy a vezető valódi izga

Az olaszok legújabb hipersportkocsija igencsak figyelemfelkeltő, és nem éppen a politikai korrektség jegyében készült.
Miközben a mai autóipar szinte kizárólag a downsizing, a hengerszám csökkentése és az elektromos hajtás irányába mozdul el, Olaszországban egy igazán különleges benzinmotor látott napvilágot. Ez a motor nemcsak impozáns méretével és 12 hengerével tűnik ki, hanem azzal is, hogy mentes a hibrid technológiától, így a tradicionális teljesítmény és a karakteresség híveinek új lehetőségeket kínál.
A Giamaro Automobili legújabb remekműve egy lenyűgöző V12-es motor, amelyet nem kevesebb, mint négy Garrett turbó tölt meg. Ez a különleges erőforrás elképesztő, 2000 lóerő feletti teljesítménnyel büszkélkedhet, amely új dimenziókat nyit meg az autósport világában.
A Katla nevezetű hipersportkocsiban debütáló 7 literes és 120 fokos hengerszögű erőforrás 9 ezres fordulatszámon 2157 lóerős csúcsteljesítményt ad le, ami mellé hegyomlásnyi, 2008 Nm-es nyomaték társul.
Emlékeztetőül, hasonló 4 turbós V12 található a legendás 560-611 lóerős Bugatti EB110-ben, melynek Veyron, illetve Chiron néven debütált 1000-1600 lóerős utódaiban 4 turbós W16-os erőforrás rejtőzik.
A tavaly nyáron debütáló Bugatti Tourbillonban egy hibrid technológiával kombinált V16-os szívó benzinmotor található, amely lenyűgöző 1800 lóerős teljesítményt nyújt. A 8,3 literes motorral rendelkező hajtáslánc nemcsak a sebesség, hanem a teljesítmény új dimenzióját is megnyitja.
A Giamaro Katla lenyűgöző méreteivel büszkélkedhet: 4,79 méter hosszú, 2,02 méter széles és 1,18 méter magas, ráadásul a tengelytávolsága is figyelemre méltó, hiszen 2,75 métert tesz ki. Ami igazán meglepő, az az, hogy mindezen impozáns paraméterek ellenére csupán 1450 kilogramm súlyú.
A 100 darabos sorozatban készülő hátsókerék-meghajtású sportautó ára 2,47 millió euróra (körülbelül 1 milliárd forintra) rúg. Az első autók átadására várhatóan 2027-ben kerül sor, amikor a megrendelők végre birtokba vehetik álmaik járművét.