A halálos áldozatok többségét már sikerült azonosítani | Demokrata A tragikus események nyomán a hatóságok számára sikerült azonosítani a halálos áldozatok többségét, ami egy fontos lépés a családok és a közösség számára a gyász feldolgozásában. A részle
A tragédia áldozatai közül 32 személy ujjlenyomata nem volt elegendő az azonosításhoz, de DNS-vizsgálattal sikerült 27-et azonosítani. Azonban sajnos öt áldozat esetében a minták összehasonlítása során fellépő eltérések miatt az azonosítás nem járt sikerrel - tájékoztatták a gyászoló családokat a keddi sajtótájékoztatón.
A hatóságok négy azonosított holttestet már átadtak a gyászoló hozzátartozóknak, azonban figyelmeztették őket, hogy a robbanás következtében keletkezett súlyos sérülések miatt akár tíz nap is eltelhet, mire az összes áldozat holttestét sikerül a családokhoz eljuttatni.
Az ország rendőrfőkapitánysága bejelentette, hogy mindent elkövetnek a még azonosítatlan öt áldozat mielőbbi azonosítása érdekében. Ennek részeként modern technológiát, például DNS-gyorselemzést is alkalmaznak.
A dél-koreai hatóságok elindították a helyi légitársaságok Boeing 737-800 típusú repülőgépeinek biztonsági ellenőrzését. A péntekig tartó alapos felülvizsgálat keretében a karbantartási és üzemeltetési nyilvántartásokat fogják részletesen átvizsgálni – tájékoztatta a nyilvánosságot az ország közlekedési minisztériuma.
A hatóságok jelenleg azt vizsgálják, hogyan tudnák kinyerni az adatokat a szerencsétlenül járt gép egyik megrongálódott fekete dobozából. A pilótafülke hangrögzítő berendezése sértetlen maradt, az ebben tárolt adatok lekérése megkezdődött - hangzott el a közlekedési minisztérium tájékoztatóján.
A dél-koreai légitársaságok Boeing 737-800 típusú repülőgépeinek átfogó ellenőrzése eredetileg január 3-án kellett volna befejeződjön, azonban a Muan nemzetközi repülőtér zárva tart egészen január 7-ig.
Az általános légiközlekedési szabályoknak megfelelően Dél-Korea vizsgálatot folytat a szerencsétlenség ügyében, amelybe bevonja az egyesült államokbeli Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottságot (NTSB) is. Az NTSB közölte, hogy szakértőket küld Dél-Koreába, hogy segítséget nyújtsanak a helyi légiközlekedési hatóságoknak. A Boeing cég és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) szintén részt vesz a vizsgálatban.
A Jeju Air koreai légitársaság járata december 29-én reggel, leszállás közben letért a kifutópályáról, és egy beton kerítésnek ütközött a Muan nemzetközi repülőtéren, Szöultól körülbelül 288 kilométerre délnyugatra. A 2005-ben alapított fapados légitársaság a Korean Air Lines és az Asiana Airlines után a harmadik legnagyobb utasszállító a Koreai Köztársaságban. Ez a tragédia az első halálos kimenetelű baleset a cég történetében.