Az átadás után a pályaudvar továbbra is kihívásokkal küzdött, hiszen a váltók körülbelül felének működése nem volt megfelelő.


A Keleti pályaudvar jelentős hatással bír a miskolci vasútvonal forgalmára, amelyet most ismételten hetekig tartó felújítások és javítások fognak terhelni. Az eredmények pedig, finoman szólva, nem biztos, hogy az elvárásoknak megfelelően alakulnak.

Jelenleg örömhírrel szolgálhatunk: a hatóságok egyelőre nem terveznek újabb korlátozásokat. Ugyanakkor úgy tűnik, hogy a "keleti nyitás" nem hozta meg a várt eredményeket.

Körülbelül két héttel ezelőtt egy izgalmas bejelentés érkezett a MÁV-csoporttól, amelyről az Iho.hu is beszámolt. Az éjfél előtti órákban futott be egy e-mail, amelyben a társaság közleménye érkezett: "Vége az ideiglenes forgalmi rendnek: vasárnap újra megnyit a Keleti pályaudvar!" A közlemény részletesen bemutatta a felújításokat, amelyek során számos területen történt előrelépés. Még sok feladat vár a jövőben, de a lényeg, hogy "Vasárnaptól a megszokott élet visszatér a történelmi főépület csarnokába és peronjaira: a munkagépek helyett ismét a személyszállító vonatok fogják birtokba venni a pályahálózatot, amelyek ezentúl a Keleti pályaudvarig közlekedhetnek, nem csupán az ideiglenes végállomásokig és átszállópontokig."

A friss információk birtokában a digitális híroldalak a közlekedési vállalat jóindulatának köszönhetően egy derűs vasárnap reggeli cikket készítettek volna olvasóiknak, ám a valóság nem éppen így alakult. A közleményben nem szerepelt, hogy "vasárnap üzemkezdettől" minden visszatér a megszokott kerékvágásba a forgalom terén, de nyilvánvaló volt, hogy már az első hajnali vonatnak működnie kellett volna. Ezzel szemben azonban kora reggel egy váratlan fordulat következett be: a hónapokig áram nélkül álló állomáson a hálózat újraindításakor zavar támadt a biztosítóberendezések működésében. Az állomás nyitása: késlekedve.

Nyilvánvalóan nem volt főpróba, a vasúton már senki sem izgult, a félsz teljesen eltűnt. Ennek ellenére érdemes lett volna alaposan átvizsgálni a rendszert, hogy minden rendben működik-e (vagy talán sürgette őket az idő, hiszen a határidő közeledett, és el kellett indulniuk, bármi áron). Így aztán nem meglepő, hogy a küldetés végül kudarccal zárult: a diadaljelentés kommunikációs hálózata összeomlott, és a következő napokban ismét több ezren gúnyolódtak „a MÁV-csoport ügyetlenségén”.

Péntek este a váltók 45%-a volt alkalmas a központi állításra, ami azt jelenti, hogy több mint a fele nem felelt meg a követelményeknek. Érdemes megemlíteni, hogy amikor a Keleti pályaudvart lezárták, a 179 váltóból 170-et ki kellett volna kapcsolni. Szombat 23:30-ig - amikor a vezérigazgató már készre jelentette a pályaudvart - több mint húsz óra telt el. Ezen idő alatt vagy orvosolták a problémákat, vagy újra megjelent a "biztberzűr," vagy pedig... - olvashatjuk az Iho.hu cikkében. A pályaudvar egy hónapra zárta be kapuit, de néhány napon belül világossá vált, hogy a munkálatok nem voltak teljesen átfogóak. Magyarország, 2025.

Related posts