Az ES90 a Volvo elektromos modelljeinek csúcsragyogása.


Elegáns, mint egy limuzin, de olyan praktikus, mint egy ötajtós, ugyanakkor annyi hely van benne, mint egy szabadidő-autóban. Ez azonban csak egy nagyon kis szelete teljesen elektromos Volvo ES90-esnek, mert ez már legalább annyira számítógép, mint amennyire autó.

Minimalista formatervvel, de kortalanul szép részletekkel az ES90-es éppen annyira remek kiállású autó, mint a Volvo korábbi limuzinjai, de az emelt hasmagasság miatt könnyebb a beszállás, az ötajtós formátum pedig a pakolást könnyíti meg. A Volvo ES90-esben azonban nem a hűvös élekkel hajtogatott lemezek vagy az elektromos hajtás az igazi újdonság, hanem a szoftver, és az ezt kiszolgáló hardver.

Sokkal könnyebb egy ilyen kisebb homlokfelületű autóval nagyobb hatótávot elérni, mint egy Volvo EX90-eshez hasonló szabadidő-autóval, ezért az ES90-es karosszériája is a laposabb S80-as és S90-esekére hasonlít, de az akkumulátor és a könnyebb beszállás miatt valamivel nagyobb a hasmagassága. Ellentétben a Volvo korábbi limuzinjaival, ebben már a hátsó szélvédővel együtt nyílik a csomagtérajtó, így könnyebb megtölteni az alapesetben 424 literes rakteret (733 literre bővíthető). Légellenállási együtthatója 0,25, tehát beállhat az Audi A6 e-tron mögé a sorba.

Míg a Mercedes-Benz EQE és a BMW i5 esetében még nem sikerült megoldani a ritkábban használt kiegészítők vagy töltőkábelek praktikus tárolását az autó első részében található rekeszben, addig a Volvo ES90 már 22 liternyi helyet kínál erre a célra. Az ES90-et nem csupán elektromos autóként álmodták meg a nulláról, hanem célzottan arra törekedtek, hogy maximálisan kihasználják az elektromos járművek adta lehetőségeket.

Az ES90 utastere a Volvo történetében eddig soha nem tapasztalt csendet kínál, amit a kiváló aerodinamikai tervezés és a masszív hangszigetelés együttesen garantál. Ez a zajcsökkentés nemcsak a nyugodt vezetési élményt segíti elő, hanem a Bowers & Wilkins hangrendszer által nyújtott Dolby Atmos térhatású hangzás élvezetét is felerősíti. Ráadásul egy különleges beállítással a legendás londoni Abbey Road Studios hangzását is vissza tudja adni, így minden utazás egy zenei élménnyé válik.

Elektrokromatikus üvegteteje több fokozatban sötétíthető, valamint ettől függetlenül képes kiszűrni a káros UV sugárzás közel száz százalékát. Az utasteret négyzónás klímával lehet temperálni, melynek légtisztítója asztma- és allergiabarát minősítésű, tehát a különféle pollenek nagyon kis eséllyel jutnak el az utasokig.

A 3,1 méteres tengelytáv kiválóan tükrözi, hogy a Volvo ES90-esben rengeteg hely várja az utasokat. Ebben a tágas környezetben szinte magától értetődő, hogy a 14,5 colos, álló formátumú érintőképernyő dominál. A háttérben a Google által optimalizált fedélzeti rendszer működik, amelyet a Qualcomm Technologies Snapdragon Cockpit Platform támogat. Ez a hardver nem csupán a vezetéstámogató rendszerek, hanem a kényelmi funkciók és a hosszú távú frissítések igényeit is kielégíti, így elengedhetetlen, hogy bőséges számítási kapacitással rendelkezzen.

Alapkonfigurációjában egy 92 kWh bruttó kapacitású (nettó 88 kWh) akkumulátor található, míg a hátsó kerekeket egy erőteljes, 333 lóerős (245 kW) és 480 Nm nyomatékú elektromos motor mozgatja. Ez a kéttonnás elektromos limuzin mindössze 6,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre. Az igazi előnye azonban a városi környezetben rejlik, ahol egyetlen töltéssel akár 845 kilométert is képes megtenni.

Kétmotoros változatban 126 kilogrammal nehezebb az ES90-es, cserébe viszont nagyobb az akkumulátor (bruttó 106 kW kapacitású) és az első tengely is hajtott. 449 lóerővel és 670 Nm csúcsnyomatékkal a Volvo ES90 Twin Motor 5,5 másodperces százas sprintet tud. A 680 lovas és 870 Nm nyomatékú Performance változat 1,5 másodperccel hamarabb éri el a 100 km/órás sebességet.

Magyarország területén az alapváltozat ára 29,9 millió forinttól kezdődik, míg a csúcsmodell, a Volvo ES90 Twin Motor Performance, 37,7 millió forintnál veszi kezdetét. Ehhez hozzáadódik a 427 ezer forintos festés, a 22 colos felnikért 552 ezer forintot kérnek el, a prémium Nappa bőrkárpitért pedig 635 ezer forintot kell fizetni. A közel 1,5 millió forintos hangrendszer és a további választható extrák is jelentősen növelik az árat. Így a legdrágább Volvo ES90-es könnyedén meghaladja a 42 millió forintot.

Related posts