Az MBH önkéntesen vállalja, hogy kompenzálja a tavaszi csalássorozat által érintett ügyfeleit.

A bank a kár 70 százalékát téríti meg azoknak, akik először estek csalás áldozatául. Az érintetteknél augusztus végéig jelentkeznek.
Bár a "Google-csalás" néven elhíresült elkövetések hátterében nem a banki rendszerek sérülékenysége áll, hanem az adathalász támadások során az ügyfelektől megszerzett érzékeny személyes és banki adatok, valamint a Google keresőben meghirdetett hamis banki oldalak, az MBH Bank méltányossági alapon, adott feltételrendszer alapján megtéríti a 2025. március 15. és május 31. közötti Google-csalás típusú adathalász támadás áldozatául esett és panaszt tett ügyfelek kárának 70%-át - írja közleményében a pénzintézet.
Az MBH Bank közleménye alapján mély együttérzéssel fordul a csalások áldozatai felé, és elkötelezetten dolgozik ügyfelei pénzügyi védelme és a bizalom megőrzése érdekében. Ennek jegyében kifejlesztettek egy kompenzációs eljárást, amely célja az érintett ügyfelek kártalanítása.
Az érintett ügyfelek csak a személyre szabott megállapodás aláírását követően férhetnek hozzá a kompenzációhoz. Az MNB legújabb irányelve és a nemzetközi gyakorlat figyelembevételével ezen lehetőséggel kizárólag azok élhetnek, akik először váltak csalás áldozatává. A megadott időszakban keletkezett, már lezárt és jelenleg is folyamatban lévő panaszok egyaránt jogosultak a kompenzációra. Más esetekben a bank egyedi mérlegelés alapján dönt. Az érintett ügyfelek tájékoztatása 2025 augusztus végéig várható, addig nincs szükségük semmilyen tennivalóra.