BorsOnline - Friss hírek - Sztárok - Sportvilág - Testi és Lelki Egyensúly


Pénteken a szabadedzéssel rajtol Melbourne-ben a 2025-ös Forma 1-es vb-vetélkedés. A gyorsasági autós Ausztrál GP előtt a Bors az érdekesebb változásokat szedte csokorba.

A Topgear listázta a 2025-ös F1-es vb-idényre érvényes változtatásokat.

A pilóták minimális testsúlyhatára versenyfelszereléssel, beleértve a ruházatot, sisakot és cipőt, 80 kg-ról 82 kg-ra emelkedik. Ezen kívül az autók súlyának üzemanyag nélküli minimális értéke is növekszik, 798 kg-ról 800 kg-ra. Ez a módosítás a magasabb és nehezebb pilóták támogatása érdekében történik.

Természetesen! Íme egy egyedi megfogalmazás a "versenyzőhűtési rendszer" témájában: **Sportoló Hűtési Megoldások** A sportolók teljesítménye gyakran a környezeti hőmérséklettől függ. A megfelelő hűtési technológiák alkalmazása nem csupán a komfortérzetet növeli, hanem a versenyzők állóképességét és eredményeit is javíthatja. Ezek a rendszerek innovatív megoldásokra építenek, mint például a hűtővértezetek, intelligens hűtőfelszerelések és aktív hűtési rendszerek, melyek célja, hogy a sportolók testhőmérsékletét optimálisan szabályozzák a legintenzívebb versenyhelyzetekben is. Az ilyen fejlesztések kulcsfontosságúak a csúcsteljesítmény elérésében, hiszen a hűvös test segíti a koncentrációt és a kitartást, lehetővé téve, hogy a sportolók a legjobb formájukat hozzák a versenypályán.

Ha a futam során a levegő hőmérséklete 31 Celsius fok fölé emelkedik, "hőveszélyt" hirdetnek. Ez esetben a csapatoknak kötelező hűtőrendszert használniuk, minek következtében a versenyautók minimális súlya további 5 kg-mal nő.

A DRS-paraméterek finomhangolása

A hátsó szárny DRS-nyílásának méretét módosították, az új résméret 9,4 mm-ről 13 mm-re szűkült. A DRS-módok szabályozása is szigorodott: immár csupán két engedélyezett pozíció létezik, és az aktiválás után kötelező visszatérni az alapállapothoz.

Sebességváltók: búcsút inthetünk a rácsbüntetésnek!

Az egy szezonra vonatkozóan megszűnt a sebességváltó-alkatrészek cseréjének korlátozása egy pilóta számára. Mostantól, ha valaki ötnél több váltót használ, az nem von maga után rajtrácsbüntetést.

Monaco varázslatos kis hercegsége, ahol a luxus és a szépség találkozik. Képzelj el egy sétát, amely során két megállón keresztül fedezheted fel ezt a különleges helyet. Az első megálló a híres Monte Carlo Casino, ahol a fényűző épület és a környező kertek lenyűgöző látványa azonnal magával ragad. Itt érezheted a játék izgalmát, vagy egyszerűen csak élvezheted a hely hangulatát egy kávé mellett, miközben a világ legjobbjai között figyeled a forgatagot. A második megálló a gyönyörű Tengerparti sétány, ahol a kék hullámok és a napsütéses égbolt találkozik. Itt sétálva a szívből jövő friss levegő és a tenger sós illata kísér végig, miközben a híres yachtsorok mellett haladsz el. A naplemente varázslatos színei pedig felejthetetlen élményt nyújtanak. Ezek a megállók nem csupán helyszínek, hanem élmények, amelyek örökre megmaradnak az emlékeidben. Monaco két arca, ahol a szórakozás és a természet szépsége harmonikusan egyesül.

A városi futam, a Monacói Nagydíj néha unalmasnak és lassúnak tűnhet. Ennek elkerülése érdekében minden versenyzőt minimum kétszer arra köteleznek, hogy száraz pályás körülmények között új gumikat cseréljen.

A sérült járművek azonosítása és kiszűrése egy kritikus lépés az autópiacon. Az alapos ellenőrzés során figyelembe kell venni a külső és belső állapotot, a karosszéria sérüléseit, valamint a gépjármű műszaki paramétereit. A szakértők gyakran használnak speciális módszereket, mint például a fényszórók észlelése, a festék vastagságának mérése, vagy akár a számítógépes diagnosztika, hogy feltárják a rejtett problémákat. A sérült autók kiszűrése nemcsak a vásárlók védelmét szolgálja, hanem hozzájárul a biztonságos közlekedés fenntartásához is.

Idén új szabály lép életbe, amely lehetővé teszi a versenyigazgatók számára, hogy megakadályozzák a sérült autók továbbhaladását. Ezt a döntést a tavalyi Kanadai Nagydíj eseményei ihlették, amikor Sergio Perez, a Red Bull versenyzője, összetört autóját visszavitte a boxba, hogy elkerülje a biztonsági autó beavatkozását. E tettének következményeként később háromhelyes büntetést kapott, mivel különféle alkatrészek váltak ki a versenyautójából. A szabály bevezetésével a versenyszervezők a versenyek biztonságát kívánják fokozni, megakadályozva a hasonló helyzeteket a jövőben.

Isten veled, és kísérjen a gyorskör bónuszpont varázsa!

A 2019-ben bevezetett rendszer, amely lehetővé tette, hogy a leggyorsabb kört teljesítő pilóta – amennyiben a legjobb tíz között zár – egy plusz pontot zsebeljen be, mostanra eltűnt a versenyszabályok közül.

Fiatalszabály a szabadedzéseken

A versenyistállóknak minden versenyautóval minimum két pénteki szabadedzésen fiatal pilótát kell bevetniük. Ez a szabály korábban csupán egy alkalommal volt kötelező.

Related posts