Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy szamár, aki különös kalandokra vágyott. Ez a szamár nemcsak hogy beszélni tudott, hanem még egy okostelefonnal is rendelkezett, amely tele volt színes alkalmazásokkal és játékokkal. Egy decemberi napon, amiko


Az ausztrál reklámipar mindig is híres volt kreatív és szórakoztató megoldásairól, és nem csalódunk ezúttal sem. Az idei karácsonyra a Telstra, az ausztrál telekommunikációs és mobil szolgáltató, egy különösen abszurd reklámfilmmel rukkolt elő. A cég új hirdetése mesterien ötvözi a humor és az abszurd elemeket, így garantáltan megnevetteti a nézőket. Az ausztrálok ismét megmutatták, hogy a reklám világa nem csupán a termékek eladásáról szól, hanem a szórakoztatásról is.

Már eleve fura a nyitó szituáció, hogy egy öreg faszi karácsonyra készülve éppen az égősorokat pakolja fel a nappaliban, miközben a kanapéról, és a nappali egyéb pontjairól különböző háziállatok kísérik figyelemmel a tevékenységét.

A férfi mobiljából egy ünnepi dallam csendül fel, amely a karácsonyi hangulatot idézi. Amikor a szám végére érnek, a férfi hangvezérléssel, a létra csúcsáról, újraindítja a zenét, és beállítja azt a végtelen ismétlésre, így a zene folyamatosan tölti meg a teret.

Itt bontakoznak ki a problémák.

Mert oké, hogy a szamár valahogy bekerült a nappaliba, ez nyilván Ausztráliában sajátos karácsonyi szokás (nem az). Viszont a szamár ekkor gondol egyet, és a mobiltelefont lenyeli, majd kiszalad a házból és világgá ered az éjszakába.

Ez eddig is teljesen érthető és világos.

A vaksötét országúton két fiatal srác botlik bele egy szamárba. Megállnak mellette, és ekkor a szamár gyomrából váratlanul felcsendül egy karácsonyi dal. A fiúk összenéznek, és egy pillanat alatt megszületik a zseniális ötletük.

Innét kezdve a film a totális abszurditás határvonalán táncol, kihasználva az éneklő szamár koncepcióját, hogy a végén egy nem épp világos csavarral a szamár visszatér régi gazdájához, egy kis ajándékzacskóval a szájában. A végén elhangzó összegző szlogen annyira zavaros, hogy talán jobb is, ha meg sem próbálom lefordítani, hiszen az egész sztori értelme kérdéseket vet fel.

De végülis kellett egy karácsonyi reklámfilm, megcsinálták, megvan, és értelme nem sok, de legalább vicces.

Ha szeretné megtekinteni a Toyota idei karácsonyi reklámfilmjét, egyszerűen kattintson ide!

Related posts