Egyes Aldi boltjaiban már a belépés pillanatában 5000 forintot levonnak a kártyádról: mi történik itt? - Pénzcentrum


Az Aldi londoni boltjában új belépési díjat vezettek be, ami komoly felháborodást keltett a vásárlók körében. A szupermarketlánc mostantól 10 font előleget kér a vásárlóktól a belépéskor, amelyet végül levonnak a vásárlás összegéből. Azonban a visszatérítés folyamata akár napokat is igénybe vehet azok számára, akik kevesebbet költenek, vagy akik üres kézzel távoznak - számolt be róla a glasgowlive.co.uk.

Az Aldi Greenwichben található, pénztár nélküli üzletében vezették be az új rendszert. A vásárlóknak vagy le kell tölteniük az Aldi Shop and Go alkalmazást és regisztrálniuk egy fizetési kártyát, vagy meg kell érinteniük a kártyájukat a beléptető kapunál. A belépéskor azonban nem kapnak egyértelmű tájékoztatást a 10 fontos előlegről.

A boltban innovatív mesterséges intelligencia által vezérelt kamerák figyelik a vásárlók mozgását és az általuk kiválasztott termékeket. Amikor a vásárlók távoznak, a rendszer automatikusan levonja a vásárlás összegét a regisztrált kártyáról, így egyszerűsítve a vásárlási folyamatot.

"Ez a koncepcióüzlet 2022-ben indult el, és célja, hogy a vásárlók számára kényelmesebbé tegye a vásárlást, anélkül, hogy készpénzes tranzakcióra lenne szükségük" - mondta az Aldi szóvivője. "A vásárlók egyszerűen csak a kosarukba helyezhetik a kiválasztott termékeket, miközben az üzlet fejlett kamerarendszere automatikusan rögzíti a vásárlást, így nem kell sorban állniuk a pénztárnál - hasonlóan az Amazon Fresh boltjainak működéséhez."

A szóvivő megjegyezte: "Ez az üzlet mindig is megkövetelte, hogy a vásárlók töltsenek le egy applikációt a belépéshez, és egy kisebb előleget is kérünk (hasonlóan az Uber rendszeréhez), hogy a vásárlói fiókhoz kapcsolódó bankszámlán elegendő szabad pénz álljon rendelkezésre."

Aldi legújabb lépése, amely az önkiszolgáló kasszák számának növelésére irányul, szorosan összefonódik a vállalat stratégiájával. Giles Hurley, az Aldi vezérigazgatója már korábban is utalt arra, hogy a jövőbeli fejlesztések középpontjában az önpénztárak bevezetése áll, míg a pénztár nélküli üzletek számának növelése nem szerepel a prioritások között.

Az Aldi lépései jól tükrözik a kiskereskedelmi szektor állandó innovációs áramlását, ahol a cégek folyamatosan azon dolgoznak, hogy egyensúlyt teremtsenek a technológiai újítások és a vásárlói élmény között. A német diszkontlánc versenytársai, mint a Lidl, a Morrisons, a Sainsbury's, az Asda és a Tesco, szintén aktívan törekednek szolgáltatásaik fejlesztésére, hogy megfeleljenek a folyamatosan változó fogyasztói igényeknek.

Az új visszaváltási rendszer bevezetése Magyarországon 2024-ben komoly lépést jelentett a fenntarthatóság irányába, amely szinte minden vásárlót érint. Az üveg-, műanyag- és fémdobozos italcsomagolásokra kivetett 50 forintos visszaváltási díj célja, hogy motiválja a lakosságot az italos csomagolások visszajuttatására és az újrahasznosítás népszerűsítésére. Az automatizált visszaváltás megjelenésével azonban eltérő vélemények alakultak ki: míg sokan zökkenőmentes működésről számolnak be, addig mások úgy érzik, még rengeteg a javítanivaló, és vannak olyanok is, akik kifejezetten ellenzik a rendszert.

A Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös kutatása izgalmas lehetőséget kínál arra, hogy feltérképezzük, miként vélekednek a hétköznapi emberek a rendszer működéséről. Melyek azok a kihívások, amelyekkel szembesülnek, és hol tapasztalhatóak előrelépések az új rendszer kapcsán? A kérdőíves felmérés célja, hogy hiteles képet nyerjünk a magyar lakosság tapasztalatairól és nézeteiről. Fontos, hogy a válaszadók szabadon, függetlenül attól, hogy aktívan részt vesznek-e az új rendszer használatában, vagy inkább másra bízzák a visszaváltási feladatokat, vagy esetleg elutasítják azt, őszintén kifejezhessék véleményüket. Arra ösztönözzük a résztvevőket, hogy ne érezzék magukat kötelezve, csupán mondják el, mit gondolnak. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum platformjain fogjuk bemutatni. Köszönjük, hogy hozzájárul válaszaival kutatásunk sikeréhez!

Related posts