Az MÁV vezérigazgatója szerint a vonat kisiklásáért emberi tényezők állnak a háttérben. A baleset részletei és a vizsgálat során feltárt körülmények újabb kérdéseket vetnek fel a vasúti biztonsággal kapcsolatban. A szakemberek most azon dolgoznak, hogy me


Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója azt írja a közösségi oldalán, hogy a múlt heti vonatkisiklást Rákosrendezőnél a vizsgálat előzetes megállapításai szerint emberi hiba okozta. Állítása szerint a balesetnek az azt megelőzően hetekig tartó átfogó felújításhoz semmi köze nincs.

Ahogy említette, a helyreállítási munkálatokhoz elkerülhetetlen volt egy újabb, rendkívüli vágányzár bevezetése. Ennek oka, hogy egy váltó olyan mértékben megsérült, hogy a javítása érdekében külön alkatrész gyártása válik szükségessé.

Hegyi állítása szerint a MÁV-csoporton kívül álló hiba ellenére sem tartja elfogadhatónak, hogy egy hosszabb vágányzár után újabb kellemetlenségek érjék az erre közlekedő utasokat. Ezért a külön legyártott alkatrész cseréjét későbbi időpontra halasztják. Az érintett szakaszt ideiglenesen úgynevezett folyóvágánnyal pótolják, ami szintén megfelel a közlekedésbiztonság legszigorúbb feltételeinek.

A MÁV vezérigazgatója bejelentette, hogy a legutóbbi kisiklás következtében keletkezett károk, valamint a csatlakozó vágányok és a felsővezeték helyreállítását sikeresen befejezték az elmúlt napokban. Ennek eredményeként a pályaszakaszt ma éjfélkor újra megnyithatják a forgalom előtt.

Related posts