Gyújtogatás és graffitizés: az amerikai városokban egyre inkább felerősödik a Tesla-ellenes érzület.


Egyre gyakoribbá válnak az utcai támadások, amelyek célpontjaivá Elon Musk Tesla-járművei kerülnek. A közelmúltban megugrott a járművek, töltőállomások és kereskedők elleni gyújtogatások száma, ami egyértelműen összefüggésbe hozható a tulajdonos kormányzati szerepével és a vállalat körüli feszültségekkel.

A márka a tőzsdén is egyre népszerűtlenebb: a Tesla részvényei hétfőn 15 százalékkal (december óta több mint 50%-kal) estek, a cég összességében 130 milliárd dollárt veszített tőzsdei értékéből, a befektetők türelme érezhetően fogytán van. Az amerikai elnök személyes gesztussal akar segíteni barátján, illetve a gyengülő eladásokon, azt ígérte ugyanis, hogy vesz magának egy vadonatúj Teslát.

Dan Ives, a Wedbush vagyonkezelő cég vezetője a Newsweeknek nyilatkozva kifejtette, hogy Elon Musk intenzív figyelme az állami intézmények karcsúsítását célzó ügynökségre (DOGE) és a politikai ügyekre negatívan hat a Tesla márkára. Hozzátette, hogy az Egyesült Államokban és Európában egyre növekvő ellenállás tapasztalható a tevékenységük ellen.

A befektetők aggodalmán túl a járművek tulajdonosainak is érdemes komolyan venniük a helyzetet, hiszen járműveik biztonsága is kérdésessé vált. Az utóbbi hónapok során a márka autói rendszeresen vandalizmus áldozataivá váltak, a legutóbbi esetben például négy Cybertruck gyulladt ki egy seattle-i parkolóban. Emellett a Tesla-kereskedések homlokzatai is egyre inkább rongálások célpontjává váltak, és a Supercharger töltőállomások is egyre gyakrabban kerülnek a lángok martalékává. A helyzet aggasztó, és a járműtulajdonosoknak érdemes fokozott figyelmet fordítaniuk a védelemre.

Előfordul, hogy a Tesla-vezetők is szembesülnek meglehetősen kellemetlen helyzetekkel: az autókba beépített kamerák gyakran rögzítenek kinyújtott középső ujjal kifejezett elégedetlenséget, valamint a jármű tulajdonosainak címzett sértéseket.

Néhány Tesla-tulajdonos talán kifejezetten szégyelli Musk viselkedését: egyesek elkezdték átcímkézni autóikat, és a Toyota vagy Audi logóit helyezik el rajtuk. Az online fórumokon pedig tippeket osztanak meg egymással arról, miként lehet a leghatékonyabban eltávolítani a Tesla emblémát a karosszériáról.

"Számos vásárló kifejezte felháborodását Elon Musk legutóbbi kijelentései miatt, és ezzel szeretnék hangot adni érzéseiknek" - részletezte a kampány hátterét Henrik Sattler, a hamburgi marketing és márkaépítés szakértője a BuzzFeednek.

Vannak, akik egy mindössze egyszerű matricával próbálnak távolságot tartani a tech-milliárdostól: "Ezt az autót még azelőtt vásároltam, hogy Elon Musk megőrült volna" - ezzel igyekezve enyhíteni a bűntudatukat. Mások viszont arra figyelmeztetik ezeket a tulajdonosokat, hogy ha valóban így vélekednek, akkor következetesen adják el a Tesláikat, ne csupán utólagos magyarázkodásra szorítkozzanak.

Európában is gondban van a Tesla: a cég eladásai januárban 45 százalékkal zuhantak az egy évvel korábbihoz képest.

Related posts