Hernádi Zsolt: Magyarország kivédte az üzemanyagárak drámai emelkedését az amerikai megállapodás révén.
Adria-vezeték: politikai túlzások és fizikai határok Az Adria-vezeték megvalósítása körüli diskurzus számos politikai túlzásra épül, miközben a projekt fizikai korlátai is jelentős kihívásokat jelentenek. A politikai retorika gyakran eltorzítja a valóságot, felnagyítva a lehetőségeket és figyelmen kívül hagyva a gyakorlati nehézségeket. A vezeték megépítése nem csupán technikai kérdés; a geopolitikai érdekek és a regionális stabilitás is központi szerepet játszanak. A fizikai akadályok, mint a terepviszonyok és az ökológiai szempontok, szintén nem elhanyagolható tényezők. Az építkezés során figyelembe kell venni a környezeti hatásokat és a helyi közösségek érdekeit, amelyek gyakran nem kapnak megfelelő figyelmet a politikai diskurzusban. Így az Adria-vezeték ügye nem csupán gazdasági lehetőségekről szól, hanem a fenntarthatóságról és a társadalmi felelősségről is, amelyek elengedhetetlenek a valódi előrelépéshez.
Hernádi beszélt az Adria-vezetékről is, amelyet sokan a rusz olaj kiváltásának alternatív útvonalaként emlegetnek. Kifejtette, hogy nem az éves mennyiség a döntő, hanem a napi szállítási kapacitás, mivel a finomítók ennek függvényében tudják megszervezni a munkájukat.
- felelte, megjegyezve, hogy ha a kihasználtság eléri a 80%-ot, súlyos problémák léphetnek fel, nem csupán Magyarországon, hanem az egész térségben is.
A Mol és a horvát Janaf közötti feszültségekre célozva megjegyezte, hogy a horvát fél a háború kezdetén egyetlen dokumentumban megduplázta a tranzitdíjakat, hivatkozva a növekvő költségekre. Véleménye szerint azonban a valós okok mögött inkább a szankciók előkészítése állt.




