Az emberek feszültek a megélhetési költségek folyamatos emelkedése miatt.


A magas infláció és a kiszámíthatatlan gazdasági környezet következtében

Az emberek több mint fele kifejezetten aggasztónak találja a folyamatosan emelkedő megélhetési kiadásokat.

A nemzetközi felmérés eredményei szerint a válaszadók 47%-a aggódik országa gazdasági helyzete miatt, különösen az Y és Z generáció képviselői körében.

A vásárlók négyötöde számára már a termék ára a legfontosabb tényező a vásárlásnál, és a korábbiaknál jobban odafigyel arra, hogy milyen árut kap a pénzéért.

A folyamatosan emelkedő árak hatására tízből nyolc vásárlónak módosultak a vásárlási szokásai. A kérdőívet kitöltők kétharmada számára már nem okoz gondot, hogy saját márkás termékeket válasszon a neves gyártók termékei helyett. Ráadásul a fogyasztók 30%-a egyáltalán nem foglalkozik a márkanevekkel vásárlás közben.

Az ismert cégek termékfejlesztéseit - például új összetevők vagy receptúra bevezetését - a válaszadók 42 százaléka inkább költségcsökkentési megoldásnak, semmint valódi innovációnak tartja.

A megkérdezettek túlnyomó része úgy véli, hogy a márkák kommunikációja nem találkozik az ő elvárásaikkal. Ráadásul a válaszadók 54%-a csak akkor hajlandó ismert terméket vásárolni, ha arra kedvezményt kap, ami azt jelzi, hogy a leértékelések sokszor fontosabbak számukra, mint a márkahűség.

- emeli ki László Roland, az EY üzleti tanácsadási szolgáltatások partnere.

A felmérés rávilágít arra, hogy a hagyományos kiskereskedelem, vagyis az üzletekben történő vásárlás már nem az egyetlen domináns piaca a márkáknak. A digitális és közösségi média platformok gyökeresen átalakították a fogyasztók termékek felfedezésének és megszerethetőségének módját.

A vásárlók ma már könnyen ugrálnak a fizikai boltok és az online platformok között, miközben egyre inkább távolságot tartanak a megszokott márkakommunikációs módszerektől. Ez a tendencia a vállalatok számára komoly kihívást jelent, hiszen folyamatosan új utakat kell keresniük, hogy észlelhetőek maradjanak a versenytársak tengerében.

Miközben sokan elfordulnak a megszokott márkáktól, a válaszadóink közel fele szívesen kipróbálná újra a prémium kategóriás termékeket, ha azok kiemelkedő ízélményt vagy minőséget kínálnak. Ezen kívül a fogyasztók egyharmada készen áll arra, hogy többet költsön olyan innovációkra, amelyek valóban javítják a termékek színvonalát.

Related posts