Lando Norris a célvonal előtt önzetlenül utat engedett csapattársának, ezzel pedig hatalmas lépést tett a McLaren a konstruktőri világbajnoki cím felé.


A Katari Nagydíj eddig nagy meglepetést nem hozott, az egyetlen szabadedzést a ferraris Charles Leclerc nyerte, majd jött a sprintkvalifikáció, amelyen Lando Norris diadalmaskodott, ezzel a McLaren lépéselőnybe került konstruktőri riválisa előtt, ráadásul a Ferrari csak a 4. és az 5. helyet kaparintotta meg a sprintfutamra.

A rajtrács egy izgalmas és dinamikus eleme a versenyzés világának, amely nem csupán a startvonalat jelöli ki, hanem a versenyzők és a nézők számára is kulcsfontosságú pillanatokat teremt. Ez a különleges színpad, ahol a versenyzők feszülten várják, hogy elinduljanak, tele van feszültséggel és várakozással. A rajtrács nemcsak a technika és a stratégiák találkozási helye, hanem a versenyszellem szimbóluma is, amely összeköti a résztvevőket a gyorsaság és a sport iránti szenvedélyükben. Minden futam kezdetén az izgalom és az adrenalinszint a tetőfokára hág, hiszen a rajtrács mögött állva a versenyzők tudják, hogy a következő pillanatban életük legnagyobb kihívásával néznek szembe.

A rajtot követően Max Verstappen, aki az 5. pozícióból indult, nem tudta megakadályozni, hogy mindkét Ferrari megelőzze őt. Piastri egy ügyes, késlekedő féktávval megelőzte Russell-t, aki viszont nem adta fel könnyen. A Mercedes pilótája azonnal vissza kívánt támadni, azonban Piastri ügyesen lezárta előtte az utat, ami után Russell a csapatrádión kifejezte elégedetlenségét. A McLaren csapata remek munkát végzett, Norris folyamatos DRS-távolságban tartotta Piastrit, így Russell számára egyre nehezebb volt a támadás megszervezése.

Sergio Pérez a boxutcából indult, de sajnos nem tudta jól kihasználni a zöld jelzést, hiszen nem azonnal reagált, így a mögötte érkező Franco Colapinto simán megelőzte őt. Ezt követően a Red Bull versenyzője nem tudott javítani a helyezésén, az utolsó előtti pozícióban haladt, és csupán a technikai problémákkal küszködő Csou Kuan-jüt tudta maga mögött tartani.

Lewis Hamilton már következő csapattársával, Leclerc-el csatázott, és a 14. körben a monacói kemény védekezésre kényszerült a hétszeres világbajnokkal szemben. Mindezek után Pérez jött a boxba, első szárnyat kellett cserélni az autóján, ezzel vissza is esett az utolsó helyre.

Az utolsó körben jött egy nem várt jelenet, a célegyenesben Norris elengedte csapattársát, így Oscar Piastri nyerte a sprintfutamot, Lando Norris és George Russell előtt. A McLaren így egy lépéssel közelebb került a konstruktőri-világbajnoki-cím felé, hiszen az első két helyen értek célba a sprintfutamon. Ahhoz, hogy a wokingiak ezen a hétvégén megnyerjék a trófeát, a futamon is ebben a sorrendben kell befutniuk.

Related posts