Loeb olyan stílusban irányította autóját, hogy még a Skoda gyári mérnökei is meglepődtek, hiszen ilyet még soha nem tapasztaltak korábban.

A Skoda Motorsport mérnökei most árulták el, hogy 2023-ban Sebastien Loeb adatait elemezve olyat láttak, amit korábban még sosem.
A gyári mérnökök rendkívüli támogatást nyújthatnak a versenyzők számára az adatok alapos elemzésével, ami lehetővé teszi, hogy a pilóták felfedezzék azokat a területeket, ahol még javíthatnak a teljesítményükön. E gyakran meglepő felfedezések különösen a fiatal versenyzők számára lehetnek sokkolóak, akik azt gondolják, hogy már a teljes potenciáljukat kihasználják, miközben a számadatok más képet festenek.
"Sokan azt hiszik, hogy az autó határait feszegetik, de a valóságban a saját határaikat teremtik meg. Egy másik versenyző adatait látva rájönnek, hogy ők is mit tudnak elérni" - magyarázza Yannick Willocx, a SKoda Motorsport versenymérnöke.
A mérnök a fiatal pilóták számára fontos tanácsokat is adott: "Próbáljanak ki különböző vezetési stílusokat. Koncentráljanak saját magukra, határozzák meg, mikor érzi magukat a legmagabiztosabbnak, és az adatelemzéssel felfedezhetik, hogyan tudnak még gyorsabban menni."
Az egyik fontos terület a fékezés. A megfelelő fékezési pontot és a fékerőt az adott talajtípus tapadási viszonyaihoz kell igazítani, ami a rali egyik legnagyobb kihivása. Ugyanakkor ezen a területen lehet sokat fejlődni, ezért a mérnökök különösen figyelnek a fékezésre.
"Amikor különböző versenyzőkkel azonos pályán végzünk teszteket, észlelhetjük, hogy az egyes pilóták milyen mértékben használják ki az autóban rejlő potenciált. Megfigyeljük, hol mutat nagyobb sebességet az egyik versenyző a másikhoz képest, és az így gyűjtött információk segítségével támogatjuk őket a fejlődésben" - magyarázza Willocx.
A tapasztalt mérnök elárulta, hogy 2023-ban, az Azori-szigetek Rally során meglepetés érte őket, amikor felfedezték a Skodával versenyző Sebastien Loeb lenyűgöző teljesítményét, aki nemcsak hogy rajthoz állt, hanem a versenyt is megnyerte.
„Ő teljesen egyedi módon közelíti meg a gáz- és fékpedál használatát, eltérően mindenkitől, akinek eddig az adatai alapján megfigyelhettük a stílusát. Azáltal, hogy csupán nagyon finom nyomást gyakorol a fékpedálra, soha nem zárja le a kerekeket, ami paradox módon lehetővé teszi számára, hogy később fékezzen, mint azok a versenyzők, akik agresszívebb technikát alkalmaznak” – ismerte el Willocx.
A Skoda rámutatott a versenyek és a tesztelés között fellelhető kiemelkedő eltérésre. A versenykörülmények között a csapatok a szabályzatban megengedett 37 szenzorra támaszkodhatnak, míg a gyári tesztelés során további 75 érzékelőt integrálnak az autókba, hogy még részletesebb és precízebb adatokat nyerjenek. Loeb zseniális teljesítményének megértéséhez azonban elegendő volt a versenysorozatban alkalmazott 37 szenzor is...