Mi maradt az Opel Astrák egykori fényéből?


Mindene fekete, még az embléma is. A szénfekete gyöngyházfényezés felára 190 000 Ft

Pár botlással minőségérzetben és használhatóságban is jól teljesít a belső tér. A klímavezérlés billentyűi praktikusak és igényesek, jó a tekerős hangerőállítás, a kormányon lévő valódi kapcsolók, gombok hasznosak és jól működnek.

A rakodóhelyek mérete bőségesen elegendő az elöl helyet foglalók számára, ráadásul a tervezők figyelme nem csupán erre terjedt ki. Gondoskodtak arról is, hogy a pohártartók elöl és hátul is alkalmazkodjanak a különböző igényekhez, így a rugós karmok segítségével többféle méretű poharat stabilan megtartanak.

Itt nyílik meg a belső víziók különleges galériája.

A vezeték nélküli telefontöltő mélyen elrejtve várja a készülékeket, de nem éppen ideális megoldás, ha a telefont itt szeretnéd tárolni. Bár a telefontükrözés remekül működik, és az Android Auto, valamint az Apple CarPlay is zökkenőmentesen fut a 10,0" képátlójú óracsoport mellett elhelyezett, hasonló méretű középső kijelzőn, időnként akadhatnak helyzetek, amikor egyszerűen csak ki kellene venni a telefont. Ez pedig nem a legkényelmesebb feladat.

Kellemetlen, hogy a fedélzeti kijelző időnként megfagy, és a részleges lefagyások során nem frissíti az aktuálisan játszott zeneszám címét. Ez sajnos a Stellantis más modelljeiben is előfordul.

Ugyanilyen kevéssé meggyőző a telefon újracsatlakoztatása, ami vagy összejön, vagy nem, az autó sokszor csak keresi a készüléket, de nem sikerül magától újra fellelnie, ami azonban más telefonokkal működhet jobban.

A belső tér hangulata erősen átitatódik a Stellantis-örökség jegyeivel. A fejtámlák formája, az ülés hátuljának anyagválasztása, az ablakemelő gomb, a slusszkulcs, a kilincs az ajtóborításon, sőt még az üzemmódkapcsoló is mind-mind olyan részletek, amelyek egyértelműen a Peugeot modellek világát idézik. Az összhatás szinte azonnal ismerős érzéseket kelt a márka rajongóiban.

Az Opel-identitás még hangsúlyosabbá válhatna, ha az Astrában több egyedi részletet láthatnánk. Ennél is aggasztóbb, hogy az ajtótároló felső széle, amely szövetbélés nélkül maradt, rendkívül éles, és igencsak csalódást keltő, hogy ezt a gyártók ilyen formában hagyták.

Hátul, a közepes komfortérzetet nyújtó üléseken foglaltunk helyet. A lábadnak bőséges teret biztosít a kialakítás, a lábfejed könnyedén elfér a teljesen hátradöntött vezetőülés alatt. A kombi tetőíve lehetővé teszi, hogy még a magasabb utasok is kényelmesen üljenek, de a combok megfelelő alátámasztása már nem annyira optimális a viszonylag mély ülések miatt.

A középső légbefúvás jelentős szerepet játszik abban, hogy a nyári forróságban és a zimankós téli napokon is kellemesebbé varázsolja az életet hátul. Az utasok a második sorban egy USB-C csatlakozót használhatnak, míg elöl két C-típusú aljzat biztosítja a különféle eszközök áramellátását.

A csomagtérfedél lehúzásához mind a bal-, mind a jobbkezesek számára könnyen elérhető kapaszkodó található, és a csomagtartó igencsak tágas, 597-1634 literes térrel rendelkezik. A testvérmodell, a 308, szintén tágas tárolóhelyet kínál, amely a legtöbb hajtáslánccal 548-1574 liter között változik, míg a dízel verziók esetében mindkét érték 60 literrel bővül.

Az Opel kombik korábban a Caravan névre hallgattak, ami nem annyira a tevekaravánokra utal, hanem inkább a "car a van" kifejezésből ered, jelezve, hogy ezek az autók a személygépkocsik és furgonok előnyeit egyesítik. A márka kombi modelljeinek átgondolt dizájnját a Sports Tourer névre keresztelt Astra is tükrözi, amely innovatív megoldásaival, például a csomagtér felől távnyitással ledönthető üléstámlákkal, valódi sokoldalúságot kínál.

A csomagtartó alja a padlóelválasztónak köszönhetően tökéletesen síkban helyezkedik el a lökhárítóval, így biztosítva elegendő helyet a tárolásra. Az alatta lévő tágas üreg ideális a szükséges tartozékok elhelyezésére. A kalaptartó levétele esetén is van hely, így praktikus megoldást nyújt az alul található tárolásra. Az oldalfalakban található hálós tárolórekeszek pedig remekül alkalmasak az apróbb tárgyak rendszerezésére. A háttámla 40:20:40 arányú osztása lehetővé teszi, hogy a középső rész széles átjárót biztosítson, amelyen könnyedén átfér egy hódeszka vagy akár egy evező is, tökéletesen alkalmazkodva a különböző kalandokhoz.

Related posts