A teniszcsillag a salakos pályák helyett most egy gyönyörű napfényes tengerparton élvezi a játékot.
Rafael Nadal a következő öt esztendőben húsz új szálláshellyel kívánja bővíteni szállodaláncát, ezzel újabb lépéseket téve a vendéglátóiparban való terjeszkedés felé.
Mintha most lett volna, hogy a teniszvilág csillagai egy emberként ugrottak fel a helyükről és kiáltották Rafael Nadal felé, utolsó meccse után, hogy éljen Rafa! Pedig azon kivételesen nem is nyert. De mit számított ez már! Roger Federer is tisztelgett Nadal visszavonulása előtt, mondván, hogy a spanyol "olyan kihívást jelentett számomra, amilyet senki más nem tudott". Nadal ekkor már javában tárgyalt egy nagyszabású turisztikai vállalkozásról, amely elsősorban Közép és Dél-Amerikára, illetve Mexikóra koncentrál majd.
A több évtizedes, kiemelkedő sportkarrierje során a teniszcsillag pontosan tudta, mikor érdemes visszavonulni. Mint a sportág egyik legkiválóbb képviselője, már jóval a visszavonulása előtt elhatározta, hogy új területeken próbálja ki magát, és a turizmusra összpontosítja befektetéseit. Ennek keretében hosszú távú partnerséget alakított ki a Közép- és Dél-Amerikában nagy népszerűségnek örvendő Meliá Hotels International szállodalánccal, amely számos elismerésben részesült a vendéglátás terén.
Nem véletlen, hogy Nadal Mallorcán indította el első szállodai vállalkozását, hiszen ez a gyönyörű sziget az otthona. A jövőben várhatóan még számos szálloda tulajdonosa lesz, ami nem meglepő, tekintve, hogy a világ különböző pontjain már rengeteg szállodában megfordult. Képzelhető, hogy a design és a napi működés terén is aktívan részt vesz, hiszen a tapasztalatai alapján tudja, mi teszi igazán különlegessé egy szállodát. Bár a hírességek gyakran választják a magánlakásokat a hotelek helyett, Nadal esetében a helyi kötődés és a szenvedély a vendéglátás iránt biztosan különleges élményt nyújt majd vendégeinek.
A teniszlegenda 2023-ban indította útjára Zel nevű vendéglátó-márkáját a Meliá Hotels Internationallel együttműködve. Mallorca után a másodikat a spanyolországi Costa Braván nyitotta. A harmadik, a Zel Punta Cana éppen most nyílt meg a Dominikai Köztársaság keleti partján. Dominikán - ahogy mindenki hívja az országot - harminc évvel ezelőtt kezdődött el a turizmus felfutása. Először a németek haraptak rá, de nem sokkal később már a magyar utazási irodák is kínálták mint különleges csemegét.
Dominikán a szállodák hosszú ideje - és részben még ma is - olyan elszigetelt világként funkcionálnak, ahol az all inclusive ellátás szinte mindenütt megtalálható. A turizmus által elkerült területeken azonban a helyi infrastruktúra teljesen más képet mutat. A dominikai lakosság sokfélesége lenyűgöző: az indián örökséggel rendelkező emberek mellett spanyol, francia és amerikai gyökerekkel bíró csoportok is megtalálhatóak. A migránsok, köztük Kubából menekült oroszok és Haitiból áttelepültek, csak tovább gazdagítják ezt a kulturális mozaikot, amely színekben és szokásokban egyaránt gazdag.
A frissen megnyílt Zel Punta Cana Resort wellness-központú szolgáltatásai mindössze egy rövid sétára helyezkednek el a híres Bavaro strandtól – számol be Darina Zsekova, az amerikai Travel and Leisure elismert szerzője. Bár az all-inclusive szálloda nem közvetlenül a Bavaro Beach partján található, hanem annak közvetlen közelében, ez a távolság valójában előnyös, hiszen a környék nyugodtabb és csendesebb, így a wellness élmények kerülnek a középpontba. Az üdülőkomplexum 190 lakosztállyal, öt teniszpályával, egy teljes körű szolgáltatást nyújtó gyógyfürdővel, két úszómedencével, nyolc étteremmel és bárral, valamint egy strandklubbal várja a vendégeket. A tágas apartmanok saját pezsgőfürdővel rendelkező teraszokkal bírnak, ahonnan a buja kertekre nyílik kilátás. A látogatók igénybe vehetik a saját medencével és külön étkezővel, nappalival rendelkező lakosztályokat is, melyek nádtetős kanapéval és privát kerttel rendelkeznek. A helyszínen minden megtalálható, ami a modern kikapcsolódás során népszerű: elvonulások, jógaórák, meditációs lehetőségek, vízi sportok, edzőtermek, pilates órák, és természetesen egy szépségfarm is.
Ez a 11 milliós ország mindössze néhány évtizede kezdte felfedezni, mit is jelent valójában a külföldiek vendégül látása. Korábban leginkább a francia, spanyol és amerikai megszállások foglalkoztatták, vagy éppen az uralkodó diktátorok átgondolatlan döntései és borzalmai borzolták a kedélyeket.
Rafa és én úgy határoztunk, hogy belevágunk ebbe a különleges kalandba, és megosztjuk vendégeinkkel a kultúránkat és értékeinket, függetlenül attól, honnan érkeznek - mondta Gabriel Escarrer, a Meliá Hotels International elnök-vezérigazgatója egy amerikai lapnak. A Karib-tenger egy varázslatos úti cél, tele lenyűgöző természeti adottságokkal, amelyek tökéletesen illeszkednek a Zel márka víziójához. Kiemelte a gasztronómiai sokszínűséget is: a helyszínen mediterrán büféterasz, japán étterem, egy görög-mexikói fúziós bisztró, valamint borospince és bár is várja a vendégeket. Hamarosan két új Zel-szálloda is megnyílik - természetesen spanyol nyelvterületen - Madridban és Sayulitában, Mexikóban.
A Dominikai Köztársaság, spanyolul conocida como República Dominicana, vagy ahogyan a turizmus világa ismeri: Dominika, Kuba után az Antillák második legnagyobb területű országa, népesség szerint pedig a harmadik helyet foglalja el. A sziget neve a katolikus egyház egyik szentjéről, a domonkos rend megalapítójáról származik, ami mély vallási gyökereket és kulturális hagyományokat tükröz.
A Dominikai Köztársaság gazdasági növekedésének egyik kulcsfontosságú pillére a turizmus, amely nem csupán jelentős bevételeket generál, hanem számos lehetőséget biztosít a helyi, nem felsőfokú végzettséggel rendelkező állampolgárok számára is. Az elmúlt harminc évben az ország a Karib-tenger legvonzóbb turisztikai desztinációjává vált. Az olyan fejlesztések, mint a Cap Cana, a Santo Domingo-i San Souci kikötő, a Casa De Campo, valamint a Punta Cana-i Hard Rock Hotel & Casino, mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Dominikai Köztársaság a jövőben még több turistát vonzzon, és így fokozott turisztikai aktivitásra számítson.
A hírek szerint Rafael Nadal és a Meliá Hotels együttműködése során a következő öt évben világszerte húsz új szálloda nyitását tervezik.