Pápai áldással is erősítik a magyar bormarketinget!
2024-ben a Miniszterelnökség nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztossága kilenc országban, együttműködve közel hetven magyar borászattal, dinamikusan népszerűsítette a magyar borokat. A legjelentősebb nemzetközi rendezvényeken hazánk képviseletében csaknem ötezer palack bor került bemutatásra - nyilatkozta az InfoRádiónak Rókusfaly Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos. Emellett hangsúlyozta, hogy 2025 elején a magyar bormarketing új szintre lép, és intenzívebb kampányok várhatóak.
Amikor a pápa néhány évvel ezelőtt Magyarországra látogatott, Rókusfalvy Pál szerint egy interjú során kiemelte, hogy a tokaji aszú a legszentebb kincs hazánkban. E kijelentés sokakat megérintett, ezért a magyar borászok nevében tokaji bort küldtünk a Szentatyának. Az ajándékot ő megáldotta, ezzel is megerősítve a magyar borászat iránti tiszteletét - tette hozzá a kormánybiztos.
A bor.hu weboldalon található a pápai áldás szövege, melyben a Szentatya az irgalom, gyengédség és együttérzés gazdag forrásához, a Jóistenhez fordul, hogy védi és kíséri a borászok életét. Ezen kívül bátorítja őket, hogy szívvel-lélekkel folytassák felebarátaik nagylekű szolgálatát, építve ezzel közösségüket és a szeretet kötelékeit.
"A borászok számára ez a pápai áldás rendkívüli jelentőséggel bír" - hangsúlyozta a szakember. Idén is megáldotta a pápa a magyar borászok munkáját, és minden borvidékről egy-egy különleges palackkal tisztelegtek a Vatikán felé. A Magyar Bormarketing Ügynökség révén két elegáns díszdobozban összesen 24 palack bor érkezett a Szentatyához karácsonyi ajándékként. Ez a különleges válogatás mind a 22 magyar borvidék legjavát tartalmazza, és az ünnepi időszakra való tekintettel két borkülönlegességgel is gazdagodott: egy édes szamorodnival és egy 6 puttonyos aszúval.
Rókusfalvy Pál kifejtette, hogy a pápai pincében mostantól rendszeresen megtalálható a helyi protokoll eseményekhez választott magyar bor, ami nemcsak számunkra jelentős, hanem a borászok számára is örömteli, hiszen a pápai áldás támogatja az ő munkájukat is.
Tavaly 180 palack tokaji aszút kapott a pápa, a legkomolyabb 30 pincészetnek egy-egy karton bora érkezett a Vatikánba. Idén 24 palack bort kapott apápa ajándékba.
Rókusfalvy Pál értékelte a magyar bormarketing elmúlt időszakát is. Mint mondta: 2022 nyarán kapta a feladatot mint nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, és az első időszakban a stratégát alkották meg, 2024 volt az első teljes év, amikor a hazai és a külpiaci kommunikációt meg tudták valósítani.
"2024-ben hetven különböző projekt valósult meg kilenc országban, ez az operatív program állandó mozgást jelentett belföldön és külföldön. Tudjuk azokat a célpiacokat, amelyek a magyar borászat számára fontosak, és ezekben az országokban voltak aktívak. 2025-re pedig ennek egy turbóváltozata következik majd, már a következő negyedévben Európa három legnagyobb borexpóján vesznek részt Stuttgartban, Párizsban és Veronában" - jelezte a kormánybiztos.
Rókusfalvy Pál hangsúlyozta, a bormarketingnek nagyon nagy segítség a diplomácia, hiszen a külgazdasági tárca, a külföldi magyar intézetek és a nagykövetségek segítik a borexportot minden célpiacon, ugyanakkor egy helyi ügynökséggel is szerződnek.