Seat Leon FR 1.5 TSI Black: A Mediterrán stílus varázsa megmaradt A Seat Leon FR 1.5 TSI Black modellje a mediterrán dizájn eleganciáját hozza el, ötvözve a sportossággal és a modern technológiával. Az autó vonalai és részletei a klasszikus mediterrán íz


A spanyol márka egyik legnépszerűbb modellje nemrég átesett egy újabb frissítésen, aminek keretében egy FR Black nevű verzió is megjelent a kínálatban. Ez csakis a legerősebb, másfél literes TSI motorokkal kapható, tisztán benzines vagy lágy hibrid kivitelben. Mi ezek közül az előbbit kaptuk meg tesztelésre, a hozzá kizárólagosan járó hatgangos kézi váltóval kombinálva.

A sportos hatchback formavilágát megőrizték, hiszen azt valóban kár lett volna átalakítani. Azonban a részletek sokkal dinamikusabbak az előző modellhez képest: figyeld csak meg a karakteres hűtőmaszkot, a ködfényszórók impozáns házait, és az oldalakon található éles vonalakat és peremeket, amelyek igazi lendületet adnak az összképnek.

A robusztus C-oszlop igazi ékessége az autónak, a hegyes végű oldalüvegek és az impozáns tetőspoiler harmóniájával együtt.

A merészen megdöntött, karcsú hátsó szélvédő még inkább kiemeli a sportos vonalakat, így bármilyen irányból szemlélve egyértelműen érezhető a mediterrán stílus dominanciája.

A hátsó lámpákat egy dinamikus fényhíd kapcsolja össze, míg az extra széria külső elemei között megtalálhatóak a fekete tükörházak, elegáns küszöbök és sportos légterelő. Emellett a jármű 18 hüvelykes, ötküllős könnyűfém keréktárcsái is szénfekete lakkozást kaptak, ami még inkább kiemeli a megjelenését.

A belső tér mentes mindenféle felesleges díszítéstől; inkább a funkcionalitásra, a praktikumra és az ergonómikus kialakításra helyezi a hangsúlyt.

A digitális műszerfal számos hagyományos ábrázolási lehetőséget kínál, azonban a középső részének legkiemelkedőbb funkciója a fedélzeti számítógép. A 10,4 hüvelykes központi kijelző grafikája igazán vonzó, különösen a menetmódok megjelenítése terén. A reakcióidők gyorsak, és az információk szinte teljeskörűek, ha nem lenne az a bizonyos feláras csomag, amely a navigációs funkciót tartalmazza.

A vezetéstámogató rendszerek közül viszont alapon megvan minden, ami fontos, beleértve a sávtartást, az intelligens tempomatot és a tolatókamerát is. Az okostelefon-konnektivitás komplett (Apple Car Play, Android Auto), a kütyük kábeles csatlakoztatására/töltésére pedig elöl-hátul 2-2 USB konnektor szolgál.

A kényelmi funkciók közül kiemelkedik a kétzónás légkondicionáló, valamint a fűthető elülső ülések és kormány, amelyek igazán élvezetessé teszik az utazást.

Ami pedig a helykínálatot illeti, a hátsó élettér a kategória átlaga, a koffer 380 literes alapmérete viszont némileg elmarad ettől. Egyezzünk ki abban, hogy ez a sportos fazon ára...

A tesztautó motorja egy igazi gyöngyszem a VW konszern palettáján: másfél literes benzines turbómotor, amely nemcsak teljesítményével, hanem intelligens technológiájával is lenyűgöz. Alacsony fordulaton is magabiztosan húz, és zökkenőmentesen vált a magasabb fordulatokra, ugyanakkor a legnagyobb különlegessége a két henger automatikus lekapcsolása. Ez a funkció kis terhelés mellett aktiválódik, és drámaian csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, így a városi közlekedés során is takarékos megoldást kínál.

Ennek köszönhetően sikerült elérnem a 150 lóerős benzinmotorhoz viszonyítva egy igazán tisztes átlagfogyasztást, amelyhez a hatgangos kézi váltó ügyes kihasználása is hozzájárult. Ez pedig újra az igazi AUTÓVEZETÉS élményét hozta el számomra, különösen a rengeteg automata váltós jármű után... A futómű hangolása ugyan kissé kemény, de ne feledkezzünk meg arról, hogy itt egy sportos FR verzióról beszélünk.

Ez a jármű valóban sokoldalú, hiszen a 4 menetmód (Eco, Comfort, Performance, Individual) révén némileg személyre szabható. Összességében elmondható, hogy az autó minden szempontból megállja a helyét: a takarékos 150 lóerős motorja, a precíz működésű kézi váltója és a kemény alváz általi stabilitás mind hozzájárulnak a komplex vezetési élményhez. Ahogy van, úgy igazán élvezetes!

Related posts