Utánfutóval nem mérhető be a traffipax?
Vajon lehet-e utánfutóval száguldozni? Sokak számára felmerülhet a kérdés, ha takarásban van a rendszámtábla, akkor be tudják-e mérni a járművet.
A kamera képes rögzíteni az utánfutós járműveket is.
A gyártók információi szerint a fixen telepített radaros sebességmérők optimálisan 3 és 20 méter közötti távolságban működnek, ahogy azt a boon.hu is megemlíti. Ennek hátterében a radar megfelelő beállítási szöge áll: ha a radarjel nem a kívánt 10-25 fokos szögben éri el az útfelületet, a mért értékek megbízhatósága csökkenhet. A kamerák legtöbbször 6,5 méter magas oszlopokra vannak rögzítve, és ebből a magasságból a radar legfeljebb 19 méterről tud pontos eredményeket szolgáltatni. Érdemes hangsúlyozni, hogy ez az információ kizárólag a VÉDA-rendszerekre vonatkozik.
Egy gyakori tévhit, hogy a traffipaxok éjszaka vagy ködös időben nem tudják pontosan mérni a sebességet. Az igazság azonban az, hogy ezek a környezeti tényezők csak minimálisan, vagy szinte egyáltalán nem hatnak a készülékek működésére. A traffipaxok megbízhatósága tehát nem csökken a gyenge fényviszonyok vagy a kedvezőtlen időjárás következtében.
Az utánfutós autók rögzítésének kihívásai: Egyedi megközelítések és megoldások Az utánfutós autók rögzítésekor számos dilemmával találkozhatunk, amelyek nemcsak a biztonságot, hanem a hatékonyságot is befolyásolják. A megfelelő rögzítési technikák kiválasztása kulcsfontosságú, hiszen egy nem megfelelően rögzített utánfutó komoly balesetekhez vezethet. Íme néhány szempont, amelyet érdemes figyelembe venni. Először is, a rögzítési módszerek sokfélesége megnehezíti a döntést. A különböző típusú utánfutók és autók eltérő igényeket támasztanak, így a rögzítési megoldások is személyre szabottak kell, hogy legyenek. A hagyományos hevederek mellett ma már számos innovatív megoldás, például automatikus rögzítőrendszerek is elérhetők, amelyek megkönnyítik a folyamatot. Másodszor, a biztonság mellett a jogi előírások is fontos szerepet játszanak. Az utánfutós autók rögzítése szigorúan szabályozott, és az előírások betartása elengedhetetlen a közlekedésbiztonság érdekében. Fontos, hogy tájékozódjunk a helyi jogszabályokról, hogy elkerüljük a büntetéseket és a váratlan problémákat. Végül, a tapasztalat és a gyakorlati tudás sem elhanyagolható. Azok, akik rendszeresen használnak utánfutót, gyakran egyedi trükköket és technikákat fejlesztenek ki a hatékonyabb rögzítés érdekében. Az ilyen tapasztalatok megosztása és a közösségi tudás bővítése hozzájárulhat a biztonságosabb és tudatosabb közlekedéshez. Összességében az utánfutós autók rögzítése nem csupán technikai kérdés, hanem komplex probléma, amely számos tényezőtől függ. A tudatos megközelítés és a megfelelő információk birtokában a rögzítési dilemmák leküzdhetők, és biztosítható a biztonságos közlekedés.
Az utánfutós kocsi is feltűnhet a sebességmérő objektívben, de a beméréshez a rendszámnak benne kell lennie a traffipax kereső keretében. Ha egy jármű takarásban van, a berendezés nem képes azonosítani. Természetesen bármely mozgó objektum sebességét be tudja mérni, de ahhoz, hogy a gyorsan hajtó sofőrt elszámoltathassák, a jármű rendszámát is látnia kell.
Más a helyzet viszont akkor, ha egyszerűen utánfutót vontatunk. Először is, a fentiek értelmében a sebességmérő a mozgó objektum sebességét méri, tehát az utánfutó jelenléte önmagában nem "véd" a mérés ellen.
Számos helyszínen a fix kamerás rendszerek sebesség, fénykép és rendszámfelismerés révén szabnak ki büntetéseket. Amennyiben az utánfutó eltakarja a vontató jármű rendszámát, az valóban nehézségeket okozhat az azonosítás során. Azonban ez nem jelenti azt, hogy a rendőrség ne tudna más bizonyítékok alapján eljárni. Érdemes megjegyezni, hogy az utánfutón is található rendszám, így annak alapján is lehetséges azonosítani a járművet, akkor is, ha az bérelt.
A somogyi közlekedési szakértő mélyen elgondolkodott a felmerült kérdésen.
Koncz István, kaposvári közlekedési szakértő, elgondolkodott azon, hogy vajon az utánfutós autók hogyan kerülhetik el a gyorshajtás következményeit. A Véda-rendszer által készített felvételek a járművek felülről történő megfigyelését teszik lehetővé, de előfordulhat, hogy az utánfutó takarásban marad. A traffipax ugyan képes lenne rögzíteni az utánfutó képét és a rendszámát, ám a sebességmérő eszközök jelenlegi beállításai nem erre szolgálnak – részletezte István. Elmondása szerint hasonló esetről még nem hallott, így nem tartja valószínűnek, hogy egy utánfutós kocsi ilyen módon megússza a száguldozást. Ugyanakkor elismeri, hogy érdemes lenne átgondolni az utánfutós autók sebességellenőrzésének kérdését, hiszen a vontatmányok sebességtúllépése is komoly problémát jelenthet.





