A McLaren csapata Austinban egy sprintversenyen történt baleset következtében került nehéz helyzetbe. Vajon ez a váratlan esemény mennyire befolyásolja a csapat teljesítményét a továbbiakban? | M4 Sport

A McLaren a rajtbaleset következtében körönként másfél tizedet veszített Austinban. Andra Stella kifejtette, hogy nem aggódnak az újabb vereség miatt, és próbálja megnyugtatni a csapatot a helyzet ellenére.
Monza óta jelentős változások mentek végbe az F1-es élmezőnyben. Max Verstappen a Red Bull színeiben dominálni kezdett, míg a McLaren még mindig keresi az igazi formáját. Nehéz meghatározni, hogy melyik csapat játszik nagyobb szerepet ebben a fordulatban. A Red Bull nyilvánvalóan új élt kapott a beállításokkal kapcsolatos innovatív megközelítéseivel, valamint a monzai padlólemez bevezetésével, amely lehetővé tette számukra, hogy alacsonyabbra helyezzék az autó hasát, így fokozva a leszorítóerőt. A McLaren gyengesége, amely miatt több alkalommal is lemaradtak a Red Bull és a Mercedes mögött, azonban egy rejtély, amelyre még nem találták meg a választ.
A csapat részben azzal indokolja a helyzetet, hogy míg a két említett rivális az utóbbi hetekben is folyamatosan újításokat hajtott végre az autóján, náluk már régóta stagnál a 2025-ös projekt előkészítése. Austinban azonban úgy tűnik, hogy más problémák is nehezítették a munkájukat, aminek fényében Andrea Stella, a csapatfőnök, nyíltan kijelentette: "Jelen pillanatban Verstappen és a Red Bull képviseli a legjobban összeállított csomagot."
Austin papíron igazi McLaren-pályának ígérkezett. Az autóik általában a közepesen gyors kanyarokban mutatják meg legjobban a tudásukat, és a gumikezelési előnyüket elsősorban a nagy terhelést jelentő, forró aszfaltokon tudják kiaknázni. Az MCL39-es azonban valamivel tompább teljesítményt nyújtott az amerikai pályán, ami a csapatfőnök véleménye szerint nagyrészt a sprintfutam rajtján bekövetkezett balesetnek volt köszönhető. Ennek következtében egyik versenyzőjük sem tudott egyetlen kört sem teljesíteni az időmérő előtt, pedig a 19 körös futamot eredetileg arra szánták, hogy értékes adatokat és tapasztalatokat gyűjtsenek az autó beállításainak optimalizálásához.
Stella bevallotta, hogy a tapasztalatlanságuk miatt óvatos megközelítést alkalmaztak a hasmagasság beállításakor. Emlékezett, hogy a göröngyös pályán a korábbi versenyek során több versenyzőt is kizártak a fenéklemez túlzott kopása miatt, amiért nem akarták megkockáztatni a problémát.
- Fejtsd ki a gondolataidat részletesebben - javasolta a csapat vezetője.
Lando Norrist és Oscar Piastrit emiatt egy kicsit nagyobb hasmagassággal küldték pályára, hogy biztosra menjenek. A hasmagasságnál pedig minden milliméter leszorítóerőt jelent. Az Auto Motor und Sport szerint ezen óvatosságért a McLaren most körönként másfél tizedmásodpercet fizethetett. Az időmérő edzésen ez a veszteség kevés lett volna Lando Norrisnak Max Verstappen legyőzéséhez, ugyanakkor a kiaknázatlan potenciál magyarázza, miért szemlélte mégis optimistán a csapat a vasárnap mutatott tempójukat. "Mindenképpen több potenciál volt az autóban. Elég lett volna ahhoz, hogy Maxszal tartsunk. Előzni persze már más történet."
Stella derűs szemmel közelítette meg a helyzetet.
A McLaren vezetője úgy véli, hogy nincs ok aggodalomra Verstappen újabb győzelme és az előnyük csökkenése miatt. Szerinte az autójuk bőven képes arra, hogy erőből felülmúlják a címvédőt – kivéve, ha nem kell olyan hátrányos helyzetben versenyezniük, mint Austinban. "Az autónk rendkívül versenyképes, és mindkét pilótának, valamint a csapatunknak is kiemelkedő teljesítményt kell nyújtania. Még számos olyan pálya vár ránk, amely kedvez az autónknak, így bizakodva tekintünk a hátralévő öt verseny elé."
Stella így fogalmazott: "Fontos, hogy alkalmazkodjunk ehhez a fajta nyomáshoz, amit a lehető legintenzívebben, de mégis feszültségmentesen próbálunk kezelni. Nem szeretnénk, ha a munka elveszítené az örömét számunkra. Mindannyiunknak a legjobbat kell kihoznia magából, miközben élvezi a folyamatot, tisztában azzal, hogy milyen kivételes helyzetben vagyunk. Folytatnunk kell a munkát, és az eredmények idővel maguktól is megérkeznek."