Egykori harcostársa örömmel fogadná Verstappent a csapatában.


Újabb istálló jelentkezett be Max Verstappen szolgálataiért, amely bár jelenlegi teljesítményszintjével még aligha mozgatná meg a holland fantáziáját, ám amely a csapatvezetője révén kivételesen szoros kapcsolatot ápol a négyszeres világbajnokkal.

A mezőny egyik legkiemelkedőbb versenyzőjeként számon tartott holland pilóta megszerzésére irányuló vágyát most Jonathan Wheatley, a Sauber csapatfőnöke fogalmazta meg. A jelenlegi konstruktőri rangsorban kilencedik helyen álló csapat számára ez elsőre talán mulatságosnak tűnhet, különösen úgy, hogy még a Mercedesnek és az Aston Martinnak sem sikerült teljes mértékben meggyőznie Verstappent a váltásról az utóbbi évek során. Ugyanakkor, ha figyelembe vesszük, hogy a Sauber jövőre már az ambiciózus Audi gyári csapataként működik, valamint azt, hogy Wheatley hosszú időt töltött el Verstappennel a Red Bull sportigazgatójaként, a brit mérnök megjegyzései nem tűnnek teljesen alaptalannak.

"Természetesen, Max Verstappen a legjobb választás az autónk vezetésére. Miféle csapatfőnök lennék, ha ezt nem támogatnám?" - nyilatkozta a De Telegraafnak, hangsúlyozva a közte és a pilóta stábja között kialakult szoros együttműködés jelentőségét.

"Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy hosszú ideje barátomnak nevezhetem Maxet, az apját, Jost, és a menedzserét, Raymondot. Egy ilyen barátság pedig csak mélyül azáltal, hogy mindig őszinték vagyunk egymással, és sohasem romboljuk le azt a bizalmat, amit felépítettünk."

"Jelenleg viszont még nem hiszem, hogy ennyi elég lenne ahhoz, hogy összekössük Verstappent az Audi Forma-1-es ülésével" - tett földhözragadt konklúziót Wheatley, aki tavaly távozott a Red Bulltól.

A csapatvezető kiemelte, hogy az Audi elkötelezettsége a siker iránt, valamint az F1-es projektre fordított befektetései hasonló szintet képviselnek, mint a jelenlegi éllovas csapatok esetében. Ennek fényében a német autógyártó magabiztosan tervezi, hogy néhány éven belül felzárkózik az élmezőnyhöz, miután tavaly a csapat történetének legnehezebb időszakát élte át, és sereghajtóként végzett a tabellán.

"Olyan csapatokkal akarunk harcolni, mint a McLaren, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull. Ők már hosszú ideje itt vannak, rengeteg sikert elértek és kiváló emberek dolgoznak a teljes szervezetükben. Nem azt akarom mondani, hogy náluk ne lenne meg ezt a szervezeti felépítés, de még tennünk kell azért, hogy elérjük az ő szintjüket. Például ha valakinek ki kell hagynia egy versenyt, rendelkeznünk kell egy másik ugyanolyan tehetséges egyénnel, aki beugrik a helyére" - mutatott rá a Sauber/Audi egyik jelenlegi hiányosságára Wheatley.

"Az Audi jelentős befektetéseket eszközöl, és a célunk az, hogy 2030-ra a bajnoki címért küzdjünk. Bár merésznek tűnik, számomra mégis teljesíthető cél."

Verstappennek 2028-ig van szerződése a Red Bull-lal, de az eddigi tapasztalatok alapján okkal feltételezhető, hogy az évről évre kilépési záradékokat tartalmaz. Más kérdés, hogy a holland, aki gyakran beszél már az F1 utáni terveiről, öt év múlva is a királykategóriában képzeli-e még el az életét, hogy egy esetlegesen az élmezőnybe betörő Audival való szövetségen is elgondolkozhasson.

Related posts